رواية صغيرة الصعيدي الفصل الثامن 8 بقلم شغف الاعصار


 رواية صغيرة الصعيدي الفصل الثامن 8 بقلم شغف الاعصار


روايه:صغيره الصعيدي 

Part:8

في الصباح استيقظت اصاله وجلست علي السرير ونظرت الي رعد بغضب وقالت في نفسها:انا لو قتلته هيعرفوا أن انا صح

رعد وهو مقرب وجهه من وجهها:مش هتقدري اصلا 

اصاله:هااا انت عفريت صح انا كنت حاسه مش كنت انت نايم وبعدين سمعتني ازاي ومالك مقرب كده ليه 

رعد:اديني فرصه اتكلم مش مقرب حبا فيكي بس بجيب تليفوني وبعد عنها وقال تجهزي علشان امي هتيجي دلوقتي 

اصاله:طيب 

بعد وقت خبطت عيشه علي الباب 

رعد:تعالي يا اش اش

عيشه: لولولولولوي الف مبروك يا ولدي وهي تحضنه وذهبت وحضنت اصاله 

عيشه:يلا يا واد من هنا عايزه اتكلم مع بنتي 

رعد:ينا مينفعش تطرديني كده 

عيشه ذهبت ومسكته من أذنه:تكونش كبرت عليا يا ولد

رعد:اه اه يما خلاص اسف 

عيشه وتذهب للصاله التي تكتم ضحكتها:ايوه كده 

مشي رعد دخلت رنيم و عطر وجلسوا مع اصاله 

تحت 

عدي ويمسك طبله ويطبل ورعد نازل علي السلم 

عدي:وعريسنا اهو زغرطي ياللي بتعرفي تزغرطي

سيف:لولولولولوي 

اسد:ايوه كده يا ابلتشي 

رعد:هي قعدتكم مع المتخلف ده وبيشاور علي عدي بهتت عليكم والا اي ما تظبط منك ليه 

عدي ويقف بجانبه ويضع دراعه علي كتفه:مش عريس انت يا دودو وبنرحب بيك 

رعد:انت قولت اي 

عدي بإستغراب:بنرحب بيك

رعد:لا اللي قبلها

عدي:دودو

رعد:انت بتكلم ابن اختك يلا ما تظبط 

عدي:هو انت حرام عليك لو هزرت معايا ها 

رعد:حل عني يا عدي انا مش فايقلك

عدي:انا غلطان انا ماشي

اسد:استني يا عدي علشان تفطر

عدي :مش واكل ومشي ركب سيارته ومشي بأقصى سرعة 

سيف:مكنش ينفع اللي عملته ده يا رعد دا اكتر واحد فرحان ليك 

بقلم (شغف إلاعصار 🌪️)

رعد:سيف مش ناقصك انت كمان ومشي 

اسد:هما اللي بيتجوزوا مبيبقوش طابقين نفسهم كده 

سيف:شكلها كده 

فوق عند البنات 

اصاله:قوللنا بقي يا اش اش هو رعد ده طالع لمين أصله قاسي كده 

عيشه:لجده 

رنيم:يعني مش لباباه 

عيشه:وهو في زي محمود الله يرحمه 

عطر:اممممم تيرارارا اكيد كانت هناك قصه حب ناشبه بين اش اش واونكل محمود

عيشه بكسوف:اختشي يا بت 

اصاله:بتكسفي يا اش اش 

عيشه:انا هامشي واسيبكم ومشيت

رنيم وعطر نظروا لاصاله 

رنيم:وانت يا قمر الزمان 






اصاله بتوتر:انا اي انا ماشيه ومشيت وسابتهم وضحكوا عليها الاثنتين 

عند عدي دخل الكليه وجلس بغضب علي الكرسي ورمي مفاتيح سيارته علي الطربيزه 

جائت له رهف صديقته 

رهف:مالك يا بيبي

عدي:مليش وأخذ مفاتيح سيارته وذهب الي مرجع وكان فاضي وجلس 

دخلت عشق ولم تري عدي وجلست وقالت بصوت عالي شويه

عشق:هما حرام عليهم لو خلونا ننام شويه هما اي دول اشوف في الكليه دي يوم حسبي الله ونعم الوكيل منكم لله كلكم

عدي:وانا مالي يا لمبي

وقفت عشق بسرعه:بسم الله الرحمن الرحيم انت هنا من امتي

عدي:ملكيش فيه 

عشق نظرت له بقرف ومشيت

عند سيف أخذ رنيم ومشي

في الطريق هاتف رنيم رن 

رنيم:الو ايوه يا احمد 

احمد:تعالي بسرعه يا دكتوره في حاله خطيره متستناش دقيقه 

بقلم (شغف إلاعصار 🌪️)

رنيم:حاضر يا احمد وأغلقت الخط

سيف:مين احمد ده 

رنيم:ممرض اطلع بسرعه يا سيف لو سمحت علي المستشفي 

سيف بغيظ:حاضر 

دخلوا المستشفي وجدوا أهل المريض رافعين المسدسات علي الممرضات و الدكاتره 

رنيم:اي اللي بيحصل هنا 

شخص من أهل المريض:هي دي الدكتوره

احمد:ايوه 

رنيم:ادخلي شوفي شغلك يلا 

رنيم:انت ازاي تكلمني كده وازي رافعين المسدسات كده فين الأمن

الشخص:بقولك اي يا دكتوره انا مش فايقلك خشي بسرعه شوفي شغلك

رنيم:انا مستحيل ادخل اشوفه وانتم عاملين كده 

الشخص:حمد امسكخا دخلها قرب عليها حمد لكن مسكه سيف وزقه علي الارض

سيف:يبقي اخر يوم في عمرك لو فكرت تلمسها وأخرج مسدسه قولهم ينزلوا مسدساتهم 

الشخص:مش هنزل 

سيف:طيب وأطلق رصاصه الكاميرا أبت قدمه 

سيف:دي حاجه بسيطه علشان تبقي تسمع الكلام نزلوا سلاحكم نزلوا سلاحهم نظر لرنيم 

سيف: ودلوقتي تقدري تشوفي شغلك 

رنيم:تمام يلا يا احمد جهز الادوات ودخلت رنيم وخلفها احمد وبعض الممرضات 

#بقلم_شغف_الاعصار

#صغيرةـالصعيدي


              الفصل التاسع من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا   

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×